Dôsledok vynechania sacharidov

V mojej praxi sa často stretávam s ľuďmi, ktorí držali rôzne diéty založené na nízkom, prípadne nulovom príjme sacharidov. Ich strava pozostávala čiste z bielkovín a spočívala v nízkom príjme tukov a mnoho z nich túto stravu dodržiavali dlhodobo. Samozrejme, pozorovali úbytok na váhe.

Úbytok na váhe sa však dostaví pri akejkoľvek zmene skladby jedla, kde dochádza k úbytku energie. Samozrejme, že ľudia schudnú pri užívaní diétneho koktailu miesto raňajok a večere. Taktiež pri zaradení nejakého fitness programu určeného na obale cereálií, ktoré jedia ako raňajky a miesto jedného ďalšieho jedla a pri dodržiavaní dvoch cvikov popísaných na obale. Taktiež schudnú, keď budú jesť nejakú tukožrútsku polievku, alebo piť miesto jedla nápoj z javorového sirupu. Otázka však je, na ako dlho. Každý takýto počin je len dočasný a nie je možné, aby akýkoľvek prípravok, koktail, tableta, polievka a iné výmysly zaručili trvalý úspech. Je to len dočasný stav, nie zmena životného štýlu.

Vylúčenie sacharidov sa popri všetkých týchto „zázrakoch“ sa zdá ako relatívne normálne. Otázkou tiež zostáva, na ako dlho. Pocítite síce úbytok hmotnosti, ale nie je možné a je zdraviu NEBEZPEČNÉ prijímať dlhodobo stravu založenú čiste na prísune bielkovín.

Nechcem Vás poúčať o delení sacharidov, ani o glykemickom indexe. Chcem len vysvetliť, že komplexné sacharidy by mali tvoriť cca polovicu prijatej energie. Pri ich vylúčení dochádza k únave, zníženiu fyzického a mentálneho výkonu. To znamená, že nie je vhodné na dlhú dobu vylúčiť sacharidy v zemiakoch, hnedej ryži, celozrnných výrobkoch a strukovinách.

Ak ich vylúčite, áno- schudnete rýchlejšie,  ale len dočasne. Keď ich znova zaradíte do svojej stravy, väčšina stratených kíl sa vráti.  Nehovoriac o ženách, ktoré pri hmotnosti 70kg príjmu až 200-300 gramov bielkovín BEZ zaradenia fyzickej aktivity. Takýto dlhodobý stav vedie k zdravotným problémom.

Zamerajme sa preto radšej na zmenu životného štýlu. Vylúčme sacharidy v sladených nápojoch, zákuskoch a cukrovinkách a bielej múke a tie komplexné, v strukovinách, celozrnných výrobkoch, zemiakoch a hnedej ryži ponechajme. Samozrejme, vo vhodnom množstve a vhodnú dobu. Okrem toho, že schudeme, budeme mať dostatok energie. Natrvalo.


Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.