Raňajky a sacharidy

Nevynechávajte raňajky! Je to jedlo, ktoré prerušuje nočnú „hladovku“. Raňajky zvyšujú Váš metabolizmus, ovplyvňujú Vaše chute po celý deň a pomáhajú k tomu, aby ste počas dňa nezjedli všetko, čo príde pod ruku. Dajte si záležať na výbere raňajok, ovplyvnia, čo zjete počas zvyšku dňa. Vhodná je kombinácia komplexných sacharidov s nižším glykemickým indexom v kombinácii s bielkovinami. Ak máte radi biele pečivo, na raňajky si ho môžte dopriať, priložte si však k nemu bielkoviny vo forme šunky, syra, alebo vajíčka, čím jeho glykemický index znížite. Dostanete tak do svojho tela plnohodnotnú potravinu, vďaka ktorej budete mať dostatok energie na cca 3-3.5 hodiny.


2 komentáre k “Raňajky a sacharidy

  1. Mám veľmi rada chlieb a celkovo pečivo, ale potrebujem zredukovať svoju váhu, čím by som mohla pečivo nahradiť?

    • Ak pečivo konzumujete na raňajky, vôbec sa ho nemusíte úplne vzdať. Je vhodné použiť celozrnné pečivo, prípadne grahamový rožok a znížiť jeho glykemický index bielkovinami – kvalitným tvrdým syrom a šunkou s vysokým podielom mäsa, prípadne vajíčkom /napr. bielkovou omeletou/. Je teda rozdiel, ak si dáte ráno kus bieleho chleba s maslom a medom a kus celozrnného pečiva s tvarohovou nátierkou, šunkou, syrom a zeleninou. Práve ráno dokáže organizmus sacharidy spracovať najlepšie. Samozrejme je dôležité aj to, čo budete konzumovať počas ďalších hodín v daný deň.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.