Večera a bielkoviny

Nezabudnite si na večeru pri redukcii dopriať kvalitné bielkoviny, ktoré zabránia strate svalovej hmoty. Organizmus ich trávi pomalšie ako sacharidy, čiže nás zasýtia na dlhšiu dobu, zabezpečíme tak nášmu organizmu dostatok kvalitných živín počas spánku. Bielkoviny sú tou zložkou potravy, ktorá redukuje tuk. Vo všeobecnosti sa za komplexné bielkoviny, ktoré dodajú nášmu organizmu a svalom to, čo potrebujú, považuje mäso, najmä chudé. Vegetariáni si však môžu pokojne dopriať tofu, cottage syr, tvaroh, vajíčka, eggcheese a iné nízkotučné syrové výrobky. Večerajte 2-3 hodiny pred spaním , nenechajte svoje telo hladovať tým, že sa najete naposledy o 17 00 a spať idete o polnoci!

Raňajky a sacharidy

Nevynechávajte raňajky! Je to jedlo, ktoré prerušuje nočnú „hladovku“. Raňajky zvyšujú Váš metabolizmus, ovplyvňujú Vaše chute po celý deň a pomáhajú k tomu, aby ste počas dňa nezjedli všetko, čo príde pod ruku. Dajte si záležať na výbere raňajok, ovplyvnia, čo zjete počas zvyšku dňa. Vhodná je kombinácia komplexných sacharidov s nižším glykemickým indexom v kombinácii s bielkovinami. Ak máte radi biele pečivo, na raňajky si ho môžte dopriať, priložte si však k nemu bielkoviny vo forme šunky, syra, alebo vajíčka, čím jeho glykemický index znížite. Dostanete tak do svojho tela plnohodnotnú potravinu, vďaka ktorej budete mať dostatok energie na cca 3-3.5 hodiny.

Prečo nie produkty na chudnutie???

Nenechajte sa oklamať spoločnosťami, ktoré Vám na vašu redukciu ponúknu ich produkty, vďaka ktorým schudnete a bez týchto produktov nie sú ochotní pomôcť vašej redukcii – musíte si ich teda za každú cenu zakúpiť, a následne vám zostavia „stravovací plán“! Títo poradcovia sú vyškolení na to, aby predali produkt, nie na to, aby vám naozaj pomohli – dobre vedia, že ich produkt je možné užívať len dočasne a následne vaša hmotnosť stúpne naspäť hore – vy ste tučnejší a vaša peňaženka chudobnejšia. Každý človek samozrejme pri konzumácii týchto nápojov a tabliet schudne, avšak dochádza k úbytku svalovej hmoty , vo väčšine prípadoch k spomaleniu metabolizmu a pri prechode na normálne jedlo (pretože už nemáte ďalej toľko peňazí na produkty) opäť priberiete.Vyhnite sa radšej všetkým tým, ktorí o hodnotách obyčajných potravín nevedia nič, nevedia teda, aké procesy sa dejú vo Vašom organizme po požití danej potraviny a teda vám nevedia ani zostaviť jedálniček bez ich produktov. Výživový poradca, ktorého nezaujíma Váš výzor, vaše zdravotné či športové obmedzenia a najmä doterajší životný štýl nie je výživovým poradcom!